Help uw salesfunnel op te rekken, want oprekken = maximaliseren van succes!

Het succes van de salesfunnel

Victor analyseert wie uw werkelijke doelgroep is. Aan de hand van fact based conversieratio’s stelt Victor u in staat om de bestaande salesfunnel uit te tekenen.
De salesfunnel toont ineens waar de ‘pijn’ zich begeeft.
In dit voorbeeld begeeft de pijn zich in de upper funnel. De tweede pijn begeeft zich in de mid funnel.

Door de sales funnel richting Victor benchmark op te rekken groeit de conversie van 2,16% naar 12,96%. Goed voor 600% groei.

Victor benchmark:

  1. Bekend met de naam: 60%
  2. Goed gevoel bij organisatie: 60%
  3. In beweging komen: 30%
  4. Kopen van product: 30%
  5. Meer kopen: 25%
  6. Succesvol aanbevelen: 5%

Het voorbeeld toont aan dat de stappen 1, 3, 5 en 6 vandaag hoger scoren dan Victor benchmark. Zij behoeven derhalve minder focus (aandacht).
Door puur te focussen op de pijn en daarmee de salesfunnel op te rekken, maximaliseer je de kansen tot commercieel succes.

Hoe wordt dit aangevlogen?

Bekend met de naam + Goed gevoel bij organisatie wordt gerealiseerd door marktbewerking (proactief) en wordt uitgevoerd vanuit het Marketingplan.

In beweging komen + kopen van product wordt gerealiseerd door uitvoeren van het Salesplan.

Meer kopen + succesvol aanbevelen (aftersales) wordt gerealiseerd door een succesvol uitgevoerd Salesplan.