Victor’s aanpak

Onze aanpak heeft als doel het realiseren van doelstellingen. Onze aanpak is geënt op het behalen van zakelijke, vaak financiële, doelstellingen. Naast het borgen van financiële doelstellingen leent de aanpak zich uitstekend om bepaald gewenst gedrag te realiseren. De aanpak maakt inzichtelijk waar de problematiek zich begeeft en reikt handvatten aan waarmee de problemen in de kiem gesmoord worden.

Onze aanpak stoelt zich in beginsel op harde cijfers, feiten. Feiten elimineren ruimte voor discussie en behoren alle mogelijke aannames tot het verleden. Naast de harde cijfers focust onze aanpak eveneens op de kwalitatieve kant van de organisatie. Een strakke koers uiteen zetten gestoeld op harde feiten is een ding, maar de emotionele aspecten van een organisatie kunnen en mogen niet onderbelicht blijven. Emotie leidt onherroepelijk tot een stuk voorkeur. Voorkeur is niets meer dan willen. Het spreekwoordelijke voorkeurslijstje. Als je daarop voor komt is de volgende logische stap dat je op perfecte wijze inspeelt op de koopgedrag behoefte. Zonder voorkeur maakt iedere organisatie het zichzelf zeer complex om koopgedrag te stimuleren. Want als ik jou niet wil, dan ga ik jou toch niet kopen?

Op spannende wijze ontrafelen wij de broodnodige data van uw organisatie teneinde de data zo te vlechten dat zij oplossingen aandragen waarmee uw organisatie de kansen tot succes maximaliseert op de meest efficiënte wijze.

Victor’s stappenplan

Het stappenplan van Victor bestaat uit totaal 5 stappen:

Stap 1. Strategisch fundament
Stap 2. Creatief fundament
Stap 3. Tactisch offensief
Stap 4. Leveren tactisch strijdplan
Stap 5. Executie tactisch uitvoerend strijdplan

De 5 stappen worden gevoed door 8 modellen. Ben je nieuwsgierig hoe deze stappen worden uitgevoerd? Klik dan hier: Victor Canvas

Onderstaand worden de 5 stappen nader toegelicht.

Victor Methodologie

 

Klik op afbeelding om volledig Victor Canvas te zien!

Strategisch fundament (stap 1)

Stap 1, het strategisch fundament, vormt de basis van het model waarbij essentiële data wordt opgehaald, verwerkt en geanalyseerd om de wetenschappelijke modellen te voeden. Er worden diverse workshops georganiseerd en data wordt getoetst en uitkomsten worden voorspeld.
Het strategisch fundament bepaalt de company story, het bedrijfs-DNA, koop voorkeuren en markt barrières in ook de 6 stappen voor het succes, de onverslaanbare propositie, waarop predictive modelling wordt toegepast. Na het voltooien van stap 1, wordt een integraal strategisch plan opgeleverd met acties en mijlpalen waarmee de klant in staat is de juiste koers te bepalen om de nodige vervolgstappen doeltreffend uit te voeren.

Creatief fundament (stap 2)

Stap 2 betreft creatie. Aan de hand van een creatieve workshop wordt de onverslaanbare propositie bepaald. De niet-kopieerbare propositie die voorsprong op concurrenten geeft. Het helpt de essentiële voorkeur in de markt te creëren waarmee het verkopen van producten en diensten makkelijker wordt gemaakt. Er wordt een briefing geschreven gevoed door de gevalideerde data uit het strategisch plan en de geleverde data uit de creatieve workshop.

Tactisch Plan (stap 3)

Stap 3 vormt het tactisch plan met input vanuit de vorige stappen waarbij mensen en middelen worden geïdentificeerd en gekwantificeerd. Cyclus van plan-do- check.

Tactisch Offensief (stap 4)

Het tactisch offensief vormt een allesomvattend masterplan. Het integreert alle bevindingen en actiepunten uit de eerdere stappen, evenals een uitgewerkt media & middelen plan met per Victor stap activiteiten die de beoogde doelstelling gaan realiseren. Controle en verificatie van wensen, eisen en beschikbare resources.

Implementatie & Executie (stap 5)

De laatste fase, implementatie & executie, behelst het optimaliseren, leren, beheersen en borgen van de activiteiten teneinde de resultaatdoelstellingen te realiseren. Het team zal binnen alle facetten worden getraind, gecoacht en begeleidt. Hoe intensief deze begeleiding is hangt onder anderen van interne factoren af die met input van de klant worden verkend en gedefinieerd. Tijdens de implementatie zijn er evaluatiemomenten om daar waar nodig bij te stellen.

Vaak is het een struggle om budgetplanning op orde te krijgen en te houden. Vanuit onze ervaring hebben wij een budgetplanning opgesteld die je als leidraad kunt gebruiken: Victor Benchmark Budgetplanning 

Victor’s voorspellend vermogen

Victor heeft voorspellend vermogen. Dankzij de Predictive Modeling Tool zijn wij in staat te kunnen voorspellen of uw organisatie haar (zakelijke) ambitieuze doelstellingen al dan niet zal realiseren. Door het krachtige analytisch vermogen en Fact Based Focus-uitkomsten reikt Victor de juiste handvatten aan. Zelfs op het moment dat de voorspelling negatief uitpakt toont het model aan welke knoppen te draaien. Oplossingsgericht en altijd trefzeker.

Nieuwsgierig naar het zetten van de juiste milestones, focus, resultaten en de daaraan gekoppelde acties vanuit het Victor model? Klik dan hier: Victor canvas

PLAN HIER UW LEZING IN